ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Եթե այսօր լինեին գուսան Շերամ, Սայաթ-Նովա, իրենք «ոչ» չէին ասի նրանց երգերին»

«Եթե այսօր լինեին գուսան Շերամ, Սայաթ-Նովա, իրենք «ոչ» չէին ասի նրանց երգերին»
29.06.2018 | 13:20

Ամերիկաբնակ դաշնակահար ԱՐՄԵՆ ԱՀԱՐՈՆՅԱՆԸ «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում ներկայացավ յուրատեսակ ծրագրով: Համերգի առաջին բաժնում ելույթ ունեցավ դաշնակահարն ինքը` ներկայացնելով Ջորջ Գերշվինի, Կոնստանտին Օրբելյանի, Արտեմի Այվազյանի, Միշել Լեգրանի, Շառլ Ազնավուրի լավագույն ստեղծագործություններից կազմված սյուիտները (շարանվագ):
Երկրորդ բաժնում ելույթ ունեցան 13 մենակատարներ (Զարուհի Բաբայան, Արթուր Իսպիրյան, Մարտին Վարդազարյան, Երվանդ Երզնկյան և ուրիշներ)
Համերգն ընթանում էր «Արմեն Ահարոնյան և ընկերներ» խորագրով:

Արմեն Ահարոնյանը 1973-ին ավարտել է Երևանի կոնսերվատորիան (պրոֆ. Գ. Սարաջյանի դասարան): Երկար տարիներ եղել է «ՈՒրարտու» էստրադային նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավարը՝ համագործակցելով Գեորգի Մինասյանի հետ: 1980-ից ապրում և աշխատում է ԱՄՆ-ում: Աշխատել է հայ և օտարազգի երաժիշտների հետ՝ թողարկելով 1600 ձայներիզ, որոնց երաժշտական ձևավորման և գործիքավորման հեղինակն է: Հայաստան է եկել 2016-ին ՝ 36 տարվա ընդմիջումից հետո: «Իրատեսի» հետ զրույցում դաշնակահարն ասաց, որ 1600 ձայներիզներից հետո որոշել է, ի վերջո, ձայնագրել բացառապես իր կատարումները: Սկավառակը երաժշտասերների դատին ներկայացվեց համերգի օրը՝ հունիսի 27-ին:

-Պարոն Ահարոնյան, ի՞նչ զգացիք 36 տարվա ընդմիջումից հետո գալով հայրենիք:
-Հայաստանը հրաշալի երկիր է: Եկա, երիտասարդացա քսան տարով: Պատճառներից մեկն այն է, որ շատ ենք քայլում: Այնտեղ մեքենայով փնտրում ենք ամենամոտ խանութը, որ նույնիսկ կես քայլ ավելի չանենք, այստեղ ամեն օր հազարավոր քայլեր՝ վեր, վար:
-ԱՄՆ-ում ժամանակ չկա՞ քայլելու համար:
-Հարցն այդ չէ: Կալիֆոռնիայում հիմնականում առանձնատներ են, տնից մինչև մոտակա խանութը կարող է 2 կմ լինել, մեքենայով հասնելը մեկ րոպե է, բայց քայլելու համար հարմար չէ: Այստեղ ուտելիքը համ ու հոտ ունի, այնտեղ վարունգի ու լոլիկի հոտը խառնվել է իրար, խնձոր ես ուտում, լոլիկ, թե վարունգ՝ տարբերություն չկա:
-Քաղաքում շա՞տ բան էր փոխվել, Ձեր ճանաչած հին Երևանից մի բան մնացե՞լ է, հիշողություններից բացի, լոլիկի ու վարունգի համուհոտից բացի:
-Ես հեռացել եմ 1980 թվականին: Այն ժամանակ դեռ Մարզահամերգային համալիրը չկար, «Զվարթնոց» օդանավակայանը չկար, այսքան շինություններ չկային: Ճիշտ է, շատերը բողոքում են, որ ճարտարապետական առումով սխալները շատ են, կուտակումներ կան և այլն, բայց, բոլոր դեպքերում, ակնհայտ առաջադիմություն կա: Չայկովսկու դպրոցի շրջակայքում 1950, 60, նույնիսկ 70 թվականներին խրճիթներ էին, դժվար էր ասել՝ քաղա՞ք է, թե՞ գյուղ, հիմա նայում ես, շուրջբոլորդ բարձրահարկ, հոյակապ շենքեր են:
-Ի՞նչ փոփոխություններ գրանցվեցին երգարվեստի բնագավառում: Ինչու՞ անճաշակությունը, ռաբիսն այդքան տարածում գտան:
-Չեմ ուզում ոչ մի վատ բան ասել: Ռաբիս (ՐՈոՏփպպ ՌրՍցրրՑՉՏ) երգում են նրանք, ովքեր չեն սովորել կոնսերվատորիայում, բայց բնատուր տաղանդ ունեն: Բացարձակ լսողությամբ օժտված է ռաբիս երգողների 90 տոկոսը, կոնսերվատորիան ավարտածների՝ 5-10 տոկոսը, որովհետև վերջիններս շատ հաճախ չգիտեն էլ` իրե՞նք են ուզել երաժիշտ դառնալ, թե՞ ծնողներն են այդպես որոշել: Նույն Արմենչիկը, որի մասին ժողովուրդն ասում է, թե չէր կարելի վաստակավորի կոչում տալ, բոլորովին էլ անտաղանդ չէ: Տաղանդը կա, բայց սխալ ուղղությամբ է զարգացել, որովհետև չի ունեցել ուսուցիչներ, դասախոսներ: Արմենչիկի ձայնի կարողությունն ինձ վաղուց է հայտնի, երբ դեռ 10-11 տարեկան էր: Երեխան մեծացավ աներևակայելի ձայնով, եթե մշակեին, ճիշտ ուղղություն տային, գուցե գերազանցեր Վահան Միրաքյանին, Գեղամ Գրիգորյանին:
-Բայց կոնսերվատորիան ավարտելուց հետո էլ շատերը 6-8 են երգում:
-Ստիպված, որովհետև կոնսերվատորիան ավարտում են, նայում են մեկ Աստծո կողմը, մեկ՝ սատանայի: Տեսնում են՝ սատանայի կողմը շատ փող կա: Մտածում են, որ Աստծո կողմը չեն մոռանա, մեկ-մեկ այդ ուղղությամբ էլ կգնան, օպերա կերգեն, բայց շաբաթը գոնե մեկ-երկու անգամ հարսանիքում երգելը պարտադիր է, որ կարողանան տուն պահել: Հարսանիքում շաբաշ տալու համար չեն ասում՝ օպերայից արիաներ երգիր, պատվիրում են կլկլոցներ:
-Վերջին շրջանում այս առումով, կարծես, դրական տեղաշարժեր կան թե՛ արտիստների շրջանում, թե՛ հանրության:
-Աստիճանաբար կշտկվեն, կզտվեն արժեքավորն ու անարժեքը, մեր երգիչների ծրագրերը կդառնան ավելի հայկական: Երգահաններն իրենց հերթին պետք է հայկական արժեքավոր երաժշտություն ստեղծեն ու մատուցեն: Եթե այսօր լինեին գուսան Շերամ, Սայաթ-Նովա, իրենք «ոչ» չէին ասի նրանց երգերին, կերգեին մեծ սիրով:
-Պարոն Ահարոնյան, ի՞նչ էիք անում արտասահմանում այս տարիներին:
-Մինչ գնալս համագործակցում էի Գեորգի Մինասյանի հետ, համերգներ էինք տալիս Երևանի հեծանվահրապարակում, Մարզահամերգային համալիրը դեռ չկար, ֆիլհարմոնիկի դահլիճի 1500 տեղը քիչ էր: Շրջագայում էինք ամբողջ Խորհրդային Միությունով: ՈՒնենալով այս փորձը, անդադար լսելով Օրբելյանի, Վարդազարյանի գեղեցիկ գործիքավորումները` մեծ պաշարով գնացի արտասահման: Շատ պետք էի տեղի հայ երգիչներին: Փորձեցի ռաբիսը, կիսառաբիսը, կիսափոփը, կեսժողովրդականը հասցնել փոփ էստրադայի մակարդակի, ձայնագրման ստուդիաներում ոչ միայն կիթառ, բաս-կիթառ, հարվածային գործիքներ, նաև ջութակ, փողային գործիքներ ավելացնել և սիմֆո-ջազ նվագախմբի հնչողությունը ստեղծել: Գրեթե ամեն շաբաթ համերգներ էինք ունենում: 90-ականներից սկսեցի համագործակցել օտարազգի երաժիշտների հետ: Թողարկել եմ շուրջ 1600 ձայներիզ: Մենահամերգներով, անվանի երգիչների և այլ կատարողների ընկերակցությամբ հանդես եմ եկել շուրջ 35 երկրում:
-Դուք մասնակցել եք Շառլ Ազնավուրի կատարմամբ՝ Սայաթ-Նովայի «Յիս քու ղիմեթն չիմ գիդի» երգի ձայնագրման աշխատանքին, ինչպե՞ս աշխարհահռչակ շանսոնիեն որոշեց երգել հայերեն: Ի՞նչ կասեք այդ կատարման մասին:
-Ալբոմում, որտեղ տեղ է գտել «Յիս քու ղիմեթն չիմ գիդի» երգը, Ազնավուրի քույրը՝ Աիդան, հոր՝ Միշա Ազնավուրյանի հետ էր երգում, եթե Ազնավուրն էլ երգեր դստեր՝ Սեդայի հետ, կլիներ երկու սերնդի հայ և աղջիկ: Այդպես համոզեցինք, որ երգի, և ստեղծվեց ալբոմ: Կարծում եմ՝ ճիշտ չէ քննարկելը, թե ինչպես է երգում: Իր գրած ֆրանսերեն երգերի փիլիսոփայության հետ ոչ մի ընդհանրություն չունի այդ կատարումը: Նա հայերեն երգի գիտակ չէր, բայց նրա վերցրած ամեն նոտան հրաշք է: Կցկտուր ելևէջները մեզ հաճելի է լսել, ինչպես որ հաճելի կարող է թվալ ինչ-որ մեկի ծայրահեղ ակցենտով հայերենը:
-Ձեզ անվանում են մարդ-նվագախումբ, ինչո՞վ է պայմանավորված այդ «առանձնահատկությունը»:
-Չայկովսկու դպրոցում ուսանելիս, դեռ շատ փոքր տարիքից, երբ բարձր դասարանցիները պետք է երգեին, ինձ էին հրավիրում նվագակցելու: Մեր տանը ինչ հավաքույթ լիներ, ով ոնց երգեր, ես էի նվագակցում: Եվ դա ինձ շատ օգնեց:
-Որո՞նք են այն հատկանիշները, որ անհրաժեշտ են դաշնակահարին:
-Ինքս կարևորում եմ երևակայակությունը, ազատությունը, ճկունությունը, որ եթե աշխարհի բոլոր նոտաներն էլ փակվեն, նորից հսկա աշխարհ ունենաս: Դաշնակահարներ կան, որ նվագում են աշխարհի բոլոր երաժիշտների կոնցերտները, բայց ասում են՝ ես դաշնակահար եմ, կոմպոզիտոր չեմ: Ոչ, դաշնակահարը նաև ստեղծագործող մարդն է: Այ, ես Ռախմանինովի 2-րդ կոնցերտ եմ նվագում՝ լրիվ իմ ոճով, որտեղից մատս ընկավ՝ սև նոտայից, թե սպիտակ, տարբերություն չկա: Համերգը, որի ականատեսը եղաք, ամբողջությամբ իմպրովիզային էր: Ճիշտ է՝ կմախքը կար, բայց ինչպես կնվագեմ, քանի գործ, ինչ հերթականությամբ, ինչ հարմոնիայով ու տրամադրությամբ, դրանք բոլորը բեմում են ծնվում: Իմպրովիզին օգնում է նաև իմ ձախլիկ լինելը: Ծայրահեղ արագ կարող եմ գրել թե՛ աջից ձախ, թե՛ ձախից աջ, թե՛ երկուսը միաժամանակ: Դա օգնում է, որ գլխուղեղի երկու կիսագնդերը լավ աշխատեն, կաշկանդվածություն չունեմ աջ կամ ձախ ձեռքի:

Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 5587

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ